mirjam-op.reismee.nl

The eagle has landed

Het is nu kwart voor vier ´s middags en we zijn momenteel even aan het chillen na een lange reis.Dus een vlug het eerste beginnetje schrijven. Gisteren kregen we een mail van Mark dat hij zich al een paar dagen niet lekker voelde en dat de kans bestond dat hij de eerste week niet mee zou gaan. Wij allemaal duimen dat het beter zou gaan met hem, maar vanmorgen smsde Mark dat hij besloten heeft om niet mee te gaan, omdat hij zich te ziek voelde.Jammer, jammer, jammer!! Wel was hij om kwart over negen op schiphol, omdat hij alle papieren had. Nadat we met z´n viertjes koffie hebben gedronken en de overdracht hebben gedaan, hebben we afscheid genomen van Mark. Door de douane heen, tax free shoppen en boekjes halen. Laatste smsjes en telefoontjes naar huis, nog even plassen en door de scan heen. Lang in de rij gestaan. Eenmaal daar door heen konden we direct naar het vliegtuig lopen. We zaten deze keer erg ruim, omdat Mark zijn plaats niet was opgevuld en naast Allette ook nog een stoel vrij was. We stegen zowaar op tijd op en de piloot had goed nieuws. De vlucht zou een uur korter zijn dan gepland. Persoonlijk ik hou er van. De tien uur heb ik gevuld met het kijken naar : She´s out of your leauge (@Ivo : aanrader), daarna clash of the titans (ja, nog een keer) en toen ghostwriter, maar die ging me te langzaam, dus ben ik afgehaakt. Verder beetje muziekje en Youppie zitten luisteren en ik heb wel een volle twintig minuten geslapen tijdens de vlucht. Toen maar weer muziekje op en naar buiten kijken.Om 1 uur lokale tijd geland, lange rij bij de douane en gelukkig mochten we er alle drie in. En bij de kofferband kom ik een collega tegen die bijna dezelfde route rijdt als wij, maar dan met een camper. Grappig. Koffers gepakt en naar buiten. Het thuisfront op de hoogte gesteld dat alles goed is gegaan. Toen op zoek naar onze Bart, want die zou ons naar San Francisco brengen. Gevonden en nadat dit domme blondje eindelijk had uitgevogeld hoe we kaartjes konden kopen, stonden we 30 minuten later in Powell street San Francisco. Wie o wie heeft de vouchers ?? Jij!! Dus koffer open midden op straat en toen op zoek naar het hotel. Ik vertel verder nix. Ingecheckt en een chill moment ingelast, die Allette en ik begonnen met een peuk buiten. Alsof er in 9 jaar nix veranderd is. Wederom direct aangesproken door Jan en alleman die sigaretten wilde bietsen. Nog even wat te drinken gehaald en de inlogcode voor het internet. Roy is douchen, Allette ligt te doezelen en ik te netten.
Nu is iedereen klaar en gaan we even wandelen en wat happen.

We zijn Powell street, daar zit ons hotel, uit gelopen richting Fishermans Wharf met het idee : we zien wel hoe ver we komen met alle steile hellingen dit dorp. Ondanks dat het voor ons midden in de nacht was, wisten we de Wharf te halen. Druk natuurlijk, omdat het labour day weekend is. Overal muziek, overal eten & drinken en overal mensen. Beetje shops kijken en Allette ging helemaal uit haar dak van de chocolade winkel. De magen begonnen te knorren, dus eerst eten, dan chocola. Gekozen voor Italiaans. Roy pizza, Allette risotto en ik pasta. Wijntje erbij al zittende op het terras in de zon. Niet slecht voor een eerste avond. Heerlijk gegeten, lekker gezeten en mensen bekeken. Terug gelopen via de chocolade winkel, waar we enorm liepen te kwijlen vanwege al het lekkers. Vijf stukken fudge meegenomen (genoeg voor de rest van de vakantie, want na twee hapjes zit je vol) Nog even langs wallgreens voor drinken en terug naar de kamer. Nog even nakletsen en chillen en zo meteen oogjes dicht.Morgen trappen we af met een ontbijtje bij Lori´s en daarna een dagje fietsen.

Hamba