mirjam-op.reismee.nl

Spanje: dag 07 - Zahara

Het was een koude nacht. Allette heeft er een deken bij gepakt, ik heb een extra t-shirt en mijn joggingbroek aangedaan en Roy heeft zijn fleece jack er bijgenomen vannacht. We staan later op dan normaal, want dit is onze chill dag. Ik besluit daar gehoor aan te geven. Deze ochtend wordt mijn lummelochtend. Ik blijf lekker in mijn joggingbroek lopen en Allette en Roy gaan het oude kasteel beklimmen. Terwijl zij de steile hellingen bedwingen, maak ik een ontbijtje voor mijzelf, geef Vitesse wat tonijn en ga op het balkon in het zonnetje eten, genietende van het prachtige uitzicht. Ik laad al mijn batterijen op, zet wat foto's en filmpjes over op mijn laptopje. (`dat duurt even, want het is een oud beestje en ik kan niet eens een filmpje terugkijken) Ik ga op mijn gemakje douchen. En voor ik het weet, staan ze weer voor mijn neus. Mooie wandeling, mooi uitzicht, erg steil. We rommelen nog even een uurtje aan en gaan daarna lekker een eind langs het meer wandelen. (lekker vlak :-) )
We lopen naar een soort van uitkijk post over het water om te ontdekken dat het afgesloten is. Aan de kant waar het water erg helder is, kunnen we vissen zien zwemmen. We lopen nog even verder en zien dat we dichterbij het water kunnen komen.En terwijl wij bij de waterkant staan, vliegt er een wesp om Allette haar hoofd. Als dat gebeurt, verliest zij alle zelf controle en slaat als een idioot om haar heen. Helaas zat deze keer mijn arm in de weg en ik kreeg me een lel. Een mooie rode afdruk van haar vingers op mijn bovenarm. Fijn!! We lopen terug naar het restaurant voor een drankje. We zoeken een tafeltje en wat ziet ons oog: een bord met het cocktailmenu. Senor, tres mojito's por favor. Ook vanaf het terras hebben we een prachtig uitzicht over het meer en het dorpje. Dan loopt de ober langs die op iedere tafel en ook die van ons, de menu's neerlegd. Tja, dan moet je even kijken. Diverse tapas en heel veel andere lekkere dingen. We bestuderen alledrie de kaart en de beslissing is genomen. We blijven hier eten. Allette en ik bestellen tapas (oude kaas, serrano ham en croquetes voor mij, vis en aubergine met honig voor Allette) en Roy een burger. Het eten smaakt voortreffelijk en het is spot goedkoop. Gelukkig kon ik mijn functie als pedaalemmer weer toepassen en at met veel genoegen de aubergines met honing vam Allette op en de laatste aardappeltjes van Roy. We buiken nog even uit en lopen daarna terug naar ons huisje waar de poes trouw zit te wachten. Knuffelen en tonijn gegeven. We hangen wat op de bank, kijken wat stom televisie en gaan om half tien naar boven. Nu beter voorbereid op een koude nacht in de bergen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba