mirjam-op.reismee.nl

The eagle hiked her ass off

Wederom een nacht van veel wakker zijn en `tossing and turning´!! Song of the day voor twee dagen nu. Om half zes zijn Allette en ik maar weer opgestaan. Het gebruikelijke riedeltje van douchen, aankleden etc. Roy klopte keurig om kwart over zeven bij ons aan en om half acht zaten we in de cable car richting Fishermans Wharf. Vandaar zijn we naar pier 39 gelopen waar we zijn gaan ontbijten bij Boudain. Scramble egg sandwich met koffie. Heerlijk. Daarna naar de boot naar Alcatraz. Kaartjes bij het loket opgehaald en toen in de rij. Het was druk, druk en nog een druk. We hadden nogwel de early bird tour, want die is het rustigst. Yeah right. Om tien over negen vertrokken we uit de haven en een kwartiertje later waren we op Alcatraz. Eerst verplicht een toespraak aanhoren van ranger. Ondertussen foto`s genomen, peuk gerookt en een zeehond gespot. Langzaam aan naar boven gelopen waar we de gevangenis binnen liepen. We kozen voor de Nederlandse audiotour. FOUT, NIET DOEN, wat vreselijk om naar de luisteren en alle drie konden we niet wijs worden uit de aanwijzingen die op het bandje stonden. Tape uitgezet en zelf maar gaan wandelen. Lekker foto`s genomen. Gelukkig waren we het alledrie op hetzelfde moment zat en besloten om de boot terug te nemen. Via dezelfde steile helling terug gelopen om beneden tot de conclusie te komen dat we boven onze audiotour apparaatjes terug hadden moeten geven. Elkaar aangekeken: gaan we teruglopen? Dacht het niet en we hebben ze afgegeven bij de informatie balie op het dock met onze excuses. Beter was nog dat de boot vijf minuten later terug zou gaan. Lekker gevaren en eenmaal op het vaste land bleek het toch wel erg fris als je alleen een bloes aanhad, zoals Roy en ik. Maar we zijn bikkels en liepen gewoon door. Wel kijkende in de winkels of we niet nog een leuk sweatvest ergens zagen. Niks gevonden. Weer naar Boudain gelopen voor lunch. Allette en ik aan de clamchowder en Roy aan de tomaten soep. Wederom heerlijk gegeten. Allette`s favoriete stekkie in SF. Na de lunch waren we klaar voor onze klim naar Lombard street. Enthousiast begonnen we Hydestreet op te klimmen, maar iedere keer als we naar het stuk keken wat voor ons lag, werd dat steeds minder. Na een half uur lopen hadden en we de top van Lombard street hadden bereikt, overviel mij een enorm rocky gevoel. Ik liep niet te hijgen, was droog onder de armen en mijn hartslag was iets boven normaal. Yeah!!! Toen even heerlijk toeristje gespeeld en foto`s genomen/ gefilmd. En op naar de volgende toeristische attractie: Victoriaanse huizen. Tijdens deze wandeling, die langer was dan verwacht, weer de nodige klimpartijen. Eindelijk aangekomen bij het bewuste park: bleken de Victoriaanse huizen te zijn verplaatst naar een ander park. WTF, zolang gewandeld en geen victorie voor ons! We keken elkaar aan en binnen 20 seconden hadden we zonder te praten een beslissing genomen: taxi terug naar de stad. Gelukkig vonden we er snel 1 en we lieten ons afzetten bij Pier 39. Een huricane was wel verdiend. Ja, dan moet je wel bediend worden. Na een kleine tien minuten aan de bar te hebben gezeten en het personeel loopt gewoon te beppen. Er komt een stel aanlopen en ging naast ons zitten. Even later de barkeeper die tegen ons zegt dat hij zo bij ons is en helpt eerst dat stel wat net is gaan zetten. Nou,keep that hurricane and stick it up your *ss. Weggegaan en naar een sportsbar gegaan. Lekker gezeten en bijgekomen en toen was het tijd voor cheesecake. Op naar Macy`s, waar de cheesecake factory op de achste etage zit. Gaan zitten, kaart bestudeerd. Ik had geen trek in zoet en nam popcorn shrimp en ik zag op de kaart een wijn uit Sonoma die me deed herinneren aan een wijn die ik eerder had gedronken in Chigaco, dus ik kon niet anders dan een glas bestellen. Waarschijnlijk niet dezelfde wijn als toen, maar verdomde lekker. Allette nam een groot stuk cheesecake en Roy hield bij een smoothie. Gastronomische orgasme! De rest op de kaart zag er allemaal spectaculair uit en we besloten dat we hier ons laatste avondmaal van de vakantie gaan nuttigen over twee en halve week. Rustig terug gelopen naar het hotel, waar Roy nog even plat ging. Allette en ik hadden geen zin om op de kamer te hangen en zijn naar de shoppingmall aan de overkant gelopen. Afgetrapt op de bovenste etage bij Nordstrom. Eerst wat shirtjes gekocht en een hele foute, maar rete gave zonnebril. Toen liepen we langs de schoenenafdeling waar de allernieuwste uggs stonden en oh my God..... ik ga nieuwe kopen. Helemaal verliefd. Nog wat andere winkeltjes in geweest en door bloomingdales gelopen (my mum calls it bloomies) Langzaam terug naar het hotel en Roy was ondertussen weer wakker, maar niet klaar om de stad in te gaan. Hij wilde een burger halen en op de kamer blijven. Wij zijn met hem meegeweest en zijn daarna naar de bar gelopen waar we eerder de avond ervoor ook waren. Helaas was de spontane barkeeper er niet. Wijntje & biertje besteld en lekker zitten kletsen. Door al het klimmen waren we best moe en zijn weer terug gegaan naar het hotel. Daar hebben we samen met Roy nog even naar al onze foto´s gekeken. Toen wederom een poging gaan wagen om te slapen.

Hamba