mirjam-op.reismee.nl

The eagle is on the road (again)

Ook al gaat het iedere nacht wat beter, maar zowel Allette als ik hebben niet meer dan 2 uur achter elkaar geslapen. Half zes zijn we maar opgestaan. Ik ben buiten even een sigaretje gaan roken en heb mijn mams gebeld om te vertellen dat ik de komende dagen geen bereik heb op mijn mobiele telefoon. Verder verteld dat alles goed gaat en dat we reuze lol hebben. Op de kamer heb ik Mark gebeld om te vragen hoe het met hem is en wat de status is van zijn reis. Gelukkig gaat het weer wat beter met hem en komende zaterdag gaan we elkaar in Vegas ontmoeten. Goed nieuws. Daarna koffer inpakken, want vandaag gaan we on the road. Roy was om acht uur bij ons en toen zijn we Lori´s gelopen voor een ontbijtje. Roy en Allette cornflakes en ik biscuits & gravy. Terug naar het hotel, laatste spullen in de koffer en toen uitgecheckt. Nog even pinnen en toen naar Hertz gewandeld. Spannend, spannend, wat voor auto krijgen we mee. Eerst in de rij staan, toen allemaal tekenen. Maar om kwart over tien mochten we naar de garage. En we kregen een............................................ bordeaux rode ford explorer. Boven verwachting, want als je op de website kijkt, zegt Hertz over een midsize SUV: kia sorrento, toyota RAV. Men, deze is groot. Koffers er in en alles afstellen zodat we op pad konden. Roy was onze rijder, daar Allette en ik beide geen held zijn om in steden te rijden. En ja, tuurlijk reden we een keer verkeerd, maar toen rechtstreeks naar de snelweg op naar Yosemite. Rondom SF was het natuurlijk nog behoorlijk druk. Toen we eenmaal op weg waren, de on the road cd erbij gepakt. Even later schalde Willy Nelson met ´on the road again´ door de speakers. Rond enen in Merced gestopt en geluncht bij Jake in the box. Lekker lekker. Nog even een coolbox, drinken en een zak ijs gehaald. Toen in 1 keer naar de cedar lodge gereden. Het laatste gedeelte van de trip heb ik mijn laptopje erbij gepakt en ben aan het reisverslag gaan werken. Om half vier kwamen we aan. Ingecheckt en de koffers naar boven gesleept. Mooie ruime kamers. Daarna zijn we even een stukje gaan lopen om de omgeving te verkennen. Lekker nog even bij een rivier strandje gezeten. Langzaam aan terug gelopen naar het hotel en bij de diner een biertje gedronken. Er stond een vette juxebox en ik was wat op knopjes aan het drukken en door alle nummers heen aan het scrollen. Note: het was erg rustig in de diner. Ik zag Metallica en drukte op wat knoppen, niet wetende dat iemand anders er geld in had gestopt en voor ik het wist, galmde ´enter the sandman´ op volle sterkte door de toko. Oeps. Drankje op gedronken en terug naar de kamer. Roy is nog even aan het tukken en Allette en ik lopen zo even naar de receptie, waar een internet verbinding schijnt te zijn, om de laatste dagen op te loaden.
Om half zeven was Roy bij ons en zijn we naar de diner gelopen. In een boot gaan zitten en Roy en Allette hebben eerst eten besteld, daarna ik. Biertje, wijntje erbij. Ondanks dat de bediening zwaar minder is (verveelde studenten/scholieren die zich echt nergens druk om maken), smaakt het eten voortreffelijk. Wel weer VVV eten, (voor de niet kenners: vies, vet en veel) dus morgen gaan we een gezond dagje doen met fruit en yoghurt. Uit de juxebox klonk country, nix verkeerd mee, maar er zaten zoveel betere nummers in. Een paar Italianen hadden dezelfde smaak en gooide er wat stevige rock in. We hebben heerlijk de rest van de avond daar gezeten. Af en toe wat lekkere rock nummers in de juxebox gekozen, maar ik wacht nog steeds op mijn black sabbath nummer. Daarnaast heeft Roy een onuitputtelijke voorraad uitdrukkingen die hij te pas en te onpas uit zijn mouw schudt en lopen met enige regelmaat de tranen over onze wangen. Rond de klok van negenen weer terug naar de kamer, want morgen een early rise. Voor het eerst in deze vakantie waren bij mij om half tien de luiken dicht.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba