mirjam-op.reismee.nl

The eagle is gonna hunt for some wildlife!

Jeeeehhh, voor het eerst 5 uur achter elkaar geslapen. Wat doet berglucht toch goed. Om half zes was ik klaar wakker en ben heel stilletjes opgestaan. Vest aan, joggingbroek aan en naar buiten. Het begon langzaam licht te worden en het rook al een klein beetje naar Yosemite. Heerlijk. In het prieeltje (ja, je zit in de ruige Amerikaanse natuur, maar bij dit hotel sterft het van prieeltjes) lekker gezeten met mijn Ipodje op. Allette kwam met een paar minuten achter me aan. Maar het was ook erg fris, dus we bleven niet al te lang buiten zitten. Allette dook onder de douche en ik ging achter de laptop.Bij het winkeltje broodjes, yoghurt en drinken gekocht en we waren klaar het park. Bij de auto gaven we de autosleutels aan Allette, want zij had gezegd dat ze zou rijden. Alleen hadden we het verkeerd begrepen en toen zei ik heel stoer: oke, ik ga rijden. Ik voelde me wel heel erg stoer: klein meisje in grote rode auto. Na zo´n twintig minuten rijden, kwamen we bij ingang. Een annual pas gekocht die ons toegang gaat geven tot alle NP´s tijdens de vakantie. Op naar het eerste natuurschoon, de bridaveil fall. Gelukkig kwam er nog een straal(tje) water naar beneden. Heerlijk onze tijd genomen en met de fotocamera´s gespeeld. Daarna zijn we naar Yosemite Village gereden. Ondertussen had ik nog geen eekhoorn gezien deze vakantie en de eerste die ik zag, reed ik bijna dood. Out of the blue stak de eekhoorn over en ik verwachtte echt dat ik er over heen zou rijden, maar het is gelukkig goed gegaan. Nadat we de auto hadden weggezet, was het tijd voor koffie. Nadat we de sloten hadden weg gewerkt, zijn we naar de lowerfalls gelopen. Dat was een heerlijke wandeling en bij de waterval aangekomen te zijn, bleek deze niet te vallen, maar te druppelen. Ook hier weer foto´s genomen en Allette had groupies verzameld. Roy en ik hadden onze foto´s genomen en wilde langzamerhand wel terug, maar Allette was nog steeds aan het ouwe hoeren. Tijd om in te grijpen. Het waren Nederlanders die alle dingen al gedaan hadden die wij nog moesten doen. Dus ellelange verhalen. Nadat we Allette hadden losgetrokken, heeft zij nog wat foto´s genomen en zijn we weer terug gelopen naar the village. Daar zijn we eerst even naar het visitors centre gelopen en hebben we de plannen voor de rest van de middag gemaakt. Daarna even lekker geluncht en toen de bus naar mirror lake genomen. Toen we uitstapten vertelde de chauffeusse dat deze droog stond. Elkaar aangekeken of we zouden gaan wandelen of niet. Toch gedaan en we hadden de offroad route genomen, wat een behoorlijke klimpartij bleek te zijn. Na zo´n drie kwartier kwamen we aan bij wat in het voorjaar het meer is en OMG: het was de wandeling meer dan waard. Het was zo ontzettend mooi dat het om ´fly like an eagele´ van the Steve Miller band vroeg. Ik ben op de grond (midden in het meer) gaan zitten, Ipod opgezet, nummer gezocht en I was in heaven. Alledrie hebben we even ons momentje genomen om te genieten van deze natuurpracht. De nodige foto´s en filmpjes zijn geschoten en we zijn via de normale route weer terug gelopen naar de weg. Bus terug genomen naar Yosemite Village en terug naar de auto. Naar Tunnel View gereden ivm het uitzicht om vervolgens de route naar Maripose Grove te gaan. Het was een uurtje, uurtje en kwartier rijden had de dame van het visitors centre verteld. Wat ze niet had verteld, dat de weg dwars door de bergen heen liep en uit haarspeldbochten bestond. Op 1 of andere manier beland ik altijd op bergwegen als ik rijd. Maar met een uurtje waren we in Maripose. Auto wegegzet en foto´s genomen. Allette en Roy zijn nog een stuk gaan wandelen, maar mijn rechterknie was erg gevoelig en ik moet ook nog terug rijden, dus ik ben op de parkeerplaats gebleven. Na zijn 15 a 20 minuten waren ze weer terug, nog even getankt en weer slingert terug. Gedurende de dag had Allette een hoofdpijn gekregen en zij ging direct plat toen we terug bij het hotel waren. Roy ging puteren en ik ben naar de bar gegaan voor een overwinningsbiertje! Beetje football gekeken, beetje zitten kletsen met andere toeristen en locals. Het was weer een fijne dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba