mirjam-op.reismee.nl

The eagle is gonna take some nice pics @ antelope canyon

Zowaar redelijk tot goed geslapen vannacht op de grond. Ik ben wel een aantal keer wakker geweest, onder andere omdat ik mijn hoofd bij de kachel lag en deze meerdere malen aanging en midden in mijn gezicht blies. Niet fijn, andersom liggen was geen optie, omdat ik dan bij de koelkast lag die meerdere malen aansloeg. Het wekkertje ging om kwart over zes en Allette dook direct onder de douche. Vandaag moesten we met z´n vieren een douche delen, dus snel snel. Allette er onder uit, ik eronder, ik er onder uit en Roy eronder, Roy er onder uit en Mark er onder. We waren zowaar een kwartier voor planning klaar. Eerst naar de general store voor ontbijt. Lekker yoghurtjes, broodjes en melk. Vijf voor half negen gingen we op weg naar Antelope Canyon voor de fototour van half 12. Om kwart voor elf waren we bij Page in de buurt en zijn we even bij de Mac gestopt voor wc, drankje en internet. Vlug nog even het juiste adres en ordernummer opgezocht. Tien minuten later konden we de auto wegzetten en liepen we naar het kantoortje. Daar stond me toch een grote groep met mensen. Op dat moment was ik nog optimistisch, want we hadden een speciale toer met maar 12 mensen. Verzamelen bij een Indiaanse dame. Er ontbraken vier mensen. Na een minuut of tien waren deze gevonden en het bleken Vlamingen te zijn. Fijn, moet je nog opletten wat je zegt. We stapten in de achterbak van een pickup, waar bankjes in gemaakt zijn. Riem om en gaan. De rit over het asfalt was nog wel te doen. Toen we eenmaal van de weg afgingen, werd het heel erg hobbelig. Dus tieten vast. Na zo´n tien minuten rijden, waren we bij de canyon. Camera´s in de aanslag en erin. Het was me een partij druk. Overal mensen die tegen je aanlopen, een gids die continu loopt te pushen dat we door moesten lopen, omdat de lichtstralen maar een paar minuten er zijn per plek. Dat is behoorlijk aanpassen en in begin voelde ik me enorm opgejaagd. Even diep ademen, want dit was mijn enige must do voor deze vakantie. Uiteindelijk de rust gevonden om te fotograferen. Dat heeft toch wel mooie plaatjes opgeleverd. Ik maakte een foto van wat lichtvlekken op de muur en toen ik op mijn camera terug keek, leek het net een doodskop. Zo zag je diverse dingen in de foto´s terug. Na een uurtje werd het rustiger en bleven alleen de fotogroepen over en konden we op ons gemak foto´s nemen. Wat een genot was dat om gewoon de tijd te kunnen nemen hoe je de foto wil nemen. Als laatste attractie weer de rit terug. Eerst bij de liquor store naar binnen, want ik ben al de hele vakantie op zoek naar bud ice en ik kan alleen maar liter flessen vinden. En yes, yes, ze hebben gewone flesjes bud ice. 12 pack gekocht en een elvis aansteker. Toen op zoek naar het postkantoor, want we wilden onze verkeersovertreding zo snel mogelijk afhandelen. Bij het postkantoor werden we super vriendelijk geholpen met wat we in moesten vullen etc etc. Money order gekocht, opgestuurd. Daarna naar de safeway (supermarkt) voor lunch. Lekker verse broodjes, yoghurtjes etc. Buiten gegeten en toen op weg naar Sedona, wat nog een uur of drie rijden was. Ik zat achterin en ben in slaap gevallen. Rond half acht reden we het stadje binnen en het hotel lag helemaal aan de andere kant van de stad. Ingecheckt, spullen naar de kamer en toen naar de supermarkt gelopen voor het avondeten, want niemand had echt grote honger. Weer terug naar de kamer en bijtijds naar bed, want morgenochtend weer vroeg op. Allette en ik gingen nog een laatste sigaretje doen en er zat al een man: ja hoor, een Nederlander. Er kwamen nog twee vrouwen bij en zij reden bijna dezelfde route als wij, alleen in tegenovergestelde richting. Heerlijk staan ouwe hoeren over van alles. Er kwam een dronken, zeer onverzorgde Amerikaan, die zichzelf voorstelde als Jeff. Hij ging op de grond zitten en barstte af en toe in lachen uit. Ook vertelde hij dat hij zijn naam in zijn ondergoed had geschreven, omdat hij anders ´s ochtends niet meer wist hoe hij heette. Schitterend. Veel te laat terug naar de kamer, eerst handen wassen (we hadden Jeff een hand gegeven) en toen slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba