mirjam-op.reismee.nl

The eagle is overheated

Aftrappen met een ontbijtje in de lobby en om negen uur reden we weg uit Sedona. De eerste stop was in Cottonwood om te tanken en hier zat de winkel voor boots die John Wayne had aanbevolen. Bij de kassa even gevraagd waar ze precies zaten en we waren gelukkig vlakbij. Snel gevonden en toen naar binnen. Het assortiment was flink, maar helaas hadden ze niet mijn favoriete merk. In eerste instantie zag ik niks interessants. In ene viel mijn oog op een paar zwarte. De eerste die ik aanpaste, was te groot. Gelukkig was ie er ook nog een half maatje kleiner en deze paste perfect. Prijs was ook helemaal oke en tien minuten later liep deze dame blij op haar nieuwe laarzen de winkel uit. Toen moesten we eerst nog een uurtje snelweg alvorens we aan de appalache trail konden beginnen. De weg was slingerig en hobbelig. Mark reed, maar Roy heeft al snel het stuur overgenomen in verband met het aantal bochten in de weg. Als je er niet tegen kan, is het beter om zelf te rijden. Eerste stop was tortilla flat. Een dorpje mag je het niet noemen, want er staat maar 1 gebouwtje. Geluncht en overleg. Uitkomst, we gaan de trail niet verder afrijden, maar keren om en nemen de snelweg naar Tucson. Dat scheelt een hoop reistijd. Ik ben al snel achterin in slaap gevallen. Daar we lekker bijtijds aankwamen, zijn we eerst naar Saguro National Park gereden, waar we tegen zessen naar binnen reden. We hadden een perfecte timing, want we waren net op tijd voor de zonsondergang. Op diverse plekken gestopt en foto´s genomen. Wat resulteerde in prachtige plaatjes. Nog even een pit stop en een bezoekje van de parkranger of we het park wilde verlaten. Het ging namelijk dicht na zonsondergang. We kregen keurig een escort uit het park. Superservice. Toen naar het hotel, wat nog zo´n drie kwartier rijden was. Koffers weer uit de achterbak en inchecken. Voor het eerst kregen we allemaal een warm chocolat chip cookie. Kamer zag er prima uit en op naar beneden voor een biertje en de game, waarbij we gewoon op de tribune hadden moeten zitten. De wedstrijd was net begonnen, maar de bar waar we zaten ging dicht. Logisch en we werden naar een andere bar verwezen. Daar naar toe gelopen en aan de bar de wedstrijd gekeken. Allette had geen zin om de wedstrijd te kijken en ging lekker naar de kamer. Mark volgde daarna. Roy en ik bleven de wedstrijd kijken, die uiteindelijk op het nippertje werd gewonnen door de Wildcats. Ik werd uitgenodigd om naar een after game party te gaan, maar dat leek mij niet zo´n goed idee. Tijd om te gaan tukken.

Hamba