mirjam-op.reismee.nl

The eagle goes on the road

Vertrektijd vandaag 8 uur, want we hebben een lange rijdag voor de boeg. Uitgecheckt en kwart over acht gingen we van start. Eerste stop: starkbucks voor koffie en een broodje. Daarna de snelweg op en rijden maar. Interstate 8: wat kunnen we daar over vertellen. Weinig. Het uitzicht was continu hetzelfde, weinig verkeer, af en toe een border control. Tijdens deze rit haalde wij ook de hoogste temperatuur van de vakantie. 111 fahrenheit of te wel ruim 44 graden Celsius. Gelukkig zaten we in de auto met de airco aan. We waren redelijk op tijd en Mark stelde voor om even naar San Diego te gaan. Hoe dichter we bij de stad kwamen, des te bewolkter het werd. Minder. Toch even naar de haven gelopen en daar de benen gestrekt en een wandeling gemaakt. Toen door naar Carlsbad. Helaas bleef de bewolking hangen. Ach, vandaag zouden we toch niet meer naar het strand gaan. Naar het hotel gereden, ingecheckt. Even chillen en toen op zoek naar een restaurantje. Na vijf minuten lopen, zag ik vlammetjes. Er was een terras met allemaal openhaardjes om de boel te verwarmen. De keuze om daar te gaan eten was snel genomen. Mexicaans, dus voor mij goed zoeken op de kaart of er geen paprika en/of bonen in de gerechten zaten. Uiteindelijk voor iets kipperigs gekozen. Heerlijk gegeten en gedronken. Toen nog even door het stadje heen gewandeld. Helaas gaat daar de stekker uit om negen uur. Bijna alles was dicht. Ik kom dan niet uit Brabant, maar de tekst van het nummer van Guus Meeuwis kwam boven borrelen. ´en er is maar 1 kroeg´, ´ik loop hier alleen in een te stille stad´, ´de wereld gaat dicht en dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht´. Nou die ene kroeg die nog open was, hebben we maar opgezocht. Niet echt gezellig, dus het bleef bij 1 biertje. Toen maar via de 7/11 naar het hotel terug. Morgen hopelijk beter weer.

Hamba