mirjam-op.reismee.nl

The eagle goes downtown

Niet al te vroeg opgestaan, zodat we geen file meer zouden hebben richting LA. Samen ontbeten en het was nog steeds bewolkt. Toen alle koffers weer in de auto en op weg naar de City of Angeles. Gelukkig viel de drukte op de weg erg mee. In 1 van de voorsteden nog even de tank volgegooid en toen naar downtown. Auto weggezet en Mark had een wandeling uit zijn boekje. Alleen wist ik niet dat we gingen wandelen en had dus totaal verkeerde schoenen aan. Dat was even wat minder. We begonnen met het Biltmore hotel, daarna zijn we via de disney music hall naar het oudste kerkje van Los Angeles gelopen. Helaas stond het in de steigers en konden we niks zien. Toen was het tijd voor de lunch. Allette en Mark gingen voor Quiznos en Roy en ik gingen voor de kabab. Daarna zijn we naar City Hall gelopen. Eerst door de security check heen alsof we gingen vliegen en op naar de 27e etage voor het observatie deck. Zo konden we een beetje over LA heen kijken. Niet dat er heel veel te zien was. Foto´s genomen en de route vervolgd. Na drie en half uur en met een paar pijnlijke voeten waren we terug bij de auto. Op naar Hollywood Boulevard via Beverly Hills en Rodeo Drive. Op de boulevard aangekomen, bleek dat die avond er een film in première ging. Auto weggezet en eerst naar het uitzicht punt gelopen waar je de Hollywood letters goed kan zien. Toen naar Man´s Chinese Theater gelopen of is het Chinese Man´s Theater?? Foto´s genomen en toen op zoek naar de ster van Marilyn Monroe. En dat was toch wel even heel erg zoeken. Uiteindelijk gevonden en Allette ging op haar knieën. Foto´s genomen. Jammer dat de zon zo laag stond, waardoor het moeilijk was om mooie foto´s te nemen. Terug gelopen naar de andere kant van de straat. Het leek er namelijk op dat de eerste sterren de rode loper zouden betreden, maar nee. Het was een in scene gezet gegil, zodat de camera mensen dat niet meer hoefden te filmen als de echte sterren zouden komen. Roy en Allette wilden nog verder struinen en Mark en ik zouden naar het nieuwe hardrock café gaan. Niet mijn dag vandaag, want gesloten ivm de filmpremiere. Dus ik moet nog een keer terug naar LA voor het kerkje, de teerputten en het nieuwe hardrock cafe. Jammer, we zijn nog even naar de cement afdrukken geweest en hebben Marilyn en Elvis opgezocht. Toen weer terug naar de auto een via Sunset Boulevard naar Santa Monica waar ons hotel is. We kwamen relatief laat aan en besloten dan ook om bij de IHOP op de hoek te gaan eten. Ik nam de country fried steak en kreeg gewoon een halve koe op mijn bord. Ik hou er niet van om vlees te laten staan, maar dit was gewoon te veel. Het was wel lekker. Op de kamer nog even een biertje gedaan en op naar dromenland.

Hamba