mirjam-op.reismee.nl

The eagle goes Hollywood

Ietsjes uitgeslapen en afgetrapt met een ontbijtje bij IHOP. Wederom zulke grote porties. Beetje later dan gepland stapten we in de auto op naar Warner Bros. Een klein uurtje rijden en helaas was de eerste volgende toer waar plaats was voor vier personen pas om tien over half elf. Dus hebben we daar een uur lang gezeten en gezeten, kopje koffie gehaald en gezeten en voor de verandering gezeten. En toen ging de toer beginnen: we trapten af met een korte film over de geschiedenis van Warner Bros. Een feest van herkenning en ondertussen ook: als ik thuis moet ik al die films weer eens gaan kijken. Daarna stapten we in zo´n fout karretje met een nog foutere tourguide. Eerst moesten onze tassen in een opbergruimte, maar we mochten de camera bij ons houden. Riemen vast en gaan. Hij reed de poort door naar de loodsen waar gefilmd wordt, stopte bij de eerste en we moesten onze camera ook opbergen. Stop 1: warner bros kostuum museum. Wel grappig om de kleding van George Clooney, Denzel Washington en vele andere mooie mannen te zien. Na twintig minuten gingen we weer verder. We reden langs de loodsen waar friends is opgenomen en deze heeft zelfs een speciale plaque, omdat de serie zo populair is. Natuurlijk vertelde onze tourguide van alles. En wat denk je: warner bros is de beste van allemaal. Volgende stop: de rekwisieten opslag. Daar mochten we een beetje los lopen. Hier en daar een klein stukje geschiedenis van bepaalde attributen. En daarna liepen we naar een set van een zeer populaire serie. De deur ging open en we stonden in: CENTRAL PERK, voor degene onder ons die het niet kennen: het koffiehuis uit de serie friends. Nu hadden Allette en ik al lopen geinen dat we een foto wilden van ons op de bank in central perk. Dat mocht helaas niet, maar we hebben wel een foto van ons naast de bank. Niet slecht, dacht ik zo. Toen weer rijen rijen in een wagentje. Op naar de garage, daar stonden onder andere de auto`s uit de matrix en Harry Potter, de auto van de dukes of Hazard, the batmobiel. Kiekjes genomen en toen kreeg onze tourguide een speciaal bericht binnen. We mochten op de set kijken van een zeer populaire serie, omdat ze op dit moment ergens anders aan het filmen waren. Het bleek de `kantoorset` te zijn van de CBI (California Bureau of Investigation) van the mentalist. Wel grappig om het van zo dichtbij te zien. Toch maar eens kijken als ik thuis ben. Vervolgens reden we naar het pleintje, het supermooie belangrijke pleintje. Daar zijn zoveel films en tv series opgenomen. Allette en ik wilden dolgraag een kop koffie drinken in Luke`s DIner, maar helaas, alleen de buitenkant is er nog en zelfs die zag er anders uit. Maar ik vond het erg gaaf om er te mogen zijn en ga voortaan extra goed opletten om te kijken of mijn pleintje voorkomt als ik tv kijk of een film. Toen nog als afsluiter: de locaties van de SATC scenes die in LA zijn opgenomen. Dan blijken de twee uur toch wel om te vliegen. Nog even wat gedronken en op naar auto. Het is weer shop tijd. De auto bij Third Street Promonade geparkeerd en toen heerlijk gewandeld, winkels en mensen bekeken. Soms een klein juich momentje: zoals toen bij de adidas winkel het mooie rood/witte shirt van ons aller AJAX bleek te hangen. Ik was er `s ochtends achter gekomen dat de halve zool van mijn nikes er af lagen en dat het niet zo lekker liep. Nu was er toch een nike store en laten ze nu net de opvolger mijn nikes hebben. Het zat niet in de planning om nieuwe te kopen, maar toen ik ze eenmaal aanhad en voelde hoe lekker deze zaten in vergelijking met de oude, was de beslissing snel genomen. Oude in de prullenbak en op nieuwe nikes de winkel uit. Op naar de Santa Monica pier. Er stonden diverse artiesten te spelen en het klonk echt niet slecht. Het geeft alles toch iets extra`s als je mooie muziek op de achtergrond hebt. Foto`s genomen, filmpjes geschoten. Zand voor Allette haar oom geschept. Op naar Venice. Ik had me een klein beetje vergist in de afstand, maar mijn gympen zijn in ieder geval goed ingelopen. Na zo`n drie kwartier bereikten we Venice waar alles in volle gang was. Straat verkopers, muzikanten, zwervers en overvolle terrasjes. Eerst nog een stuk doorgelopen en toen zagen we een leuk restaurant die net een tafeltje vrij had aan de boulevard. Heerlijk gaan zitten en geloof me: de budweiser smaakte fantastisch. De kaart en de ober zagen er goed uit, dus we besloten om hier te eten. De jongens namen een cheeseburger, Allette een salade en ik pasta. Mega grote porties voor de verandering, maar we hadden de tijd en het smaakte fantastisch. Vlak bij het terras stond een ouwe lullen rockband die het sfeertje nog beter maakte. En dan het moment: de zon gaat zakken en hoewel we al veel mooie zonsondergangen hebben gezien, deze was toch ook weer vet gaaf. Mooie plaatjes geschoten. Mark en ik namen nog een toetje en daarna met een volle buik weer terug wandelen. Even de calo`s verbranden. Terug gaat gevoelsmatig altijd sneller. Naar de auto gelopen en terug naar het hotel. Nog even chill doen op de kamer en daarna oogjes dicht en snaveltjes toe.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba