mirjam-op.reismee.nl

AmerikaDag 04 : Road to no where: Wyoming/ South Dakota

Het is nu echt een feit: van toeterende treinen word je wakker. De hele nacht door. Weer staan we walgelijk vroeg op. Het weer is hetzelfde als gisteravond. Zwaar bewolkt en heel veel wind. Als we om tien over zes de ontbijtruimte binnenkomen, zit deze behoorlijk vol. Het ontbijt is super uitgebreid. Eieren, aardappels, sausages, biscuits & gravy, vers fruit, diverse soorten cornflakes en veel meer. Ik schep gretig mijn bord vol en geniet van mijn biscuits. Na het ontbijt poetsen we nog even de tandjes, doen de koffers op slot en checken uit.
Ondertussen is de hemel opgebroken en komt het water met bakken uit de hemel vallen. Zwaar minder. Nog even getankt en we beginnen aan een drie en half uur durende rit richting Custer State park in South Dakota. Gelukkig stopt het na een half uurtje met hard regenen en later stopt het helemaal. We zien in de verte zelfs opklaringen.

Rond half twaalf kwamen we aan in Custer State Park. Als eerste zagen we meteen een kudde buffalo's. Er zijn veel jonkies. Ook zagen we de eerste prairie dogs. We namen de wildlife loop en gingen op zoek naar de ezels voor Roy. En die hebben we gevonden. We stopten en bij de auto voor ons stak een grote ezel zijn kop naar binnen om gevoerd te worden. We hadden nog een stuk brood over en Roy en ik gingen de ezels voeren. Sommige ezels werden een beetje aggressief en gingen voor je staan, zodat je de andere ezels geen eten kon geven. Eenmaal terug stond de grijze ezel bij onze auto en blokte de bestuurdersdeur. Als je in de buurt kwam, gingen zijn oren plat naar achter. Uiteindelijk hebben we hem weg gelokt met een paar wortels. Vlug instappen en gaan ..!

Verder kwamen we nog hertjes, meer buffalo's en prairie dogs tegen. Next stop: Mount Rushmore. Via de toeristische route met diverse Canon momenten. (Nav de mooie foto's die ik met de nieuwe Canon PowerShot maak) Voordat we het national monument ingaan, stoppen we nog even bij een overview. De bomen roken zo heerlijk! Aangekomen bij Mount Rushmore en natuurlijk de nodige foto's genomen. Ook voor anderen mensen. Het was een uitwisseling van camera's. Daarna hebben we een wandeling onder de presidenten gemaakt. Nog even de giftshop door. In Custer zijn we gestopt voor het avondeten. Roy en ik namen een overheerlijke buffalo burger. Allette een kip wrap. Ondertussen alle indrukken van de dag besproken. De auto afgetankt en op weg naar Sundance. Een ritje van zo'n anderhalf uur. Wederom vonden we het hotel meteen. Op een ander stel na, waren we de enige gasten. Koffers naar binnen en het was nog vroeg.

Tijd om de lokale kroeg op z'n kop te zetten. We gingen naar de Turf, waar wel geteld twee mensen aan de bar zaten om acht uur op een zaterdagavond. We besluiten om een paar potjes te gaan poolen. Al snel komen we tot de conslusie dat we heel slecht zijn, maar het levert wel de nodige lachbuien op. Ondertussen is het drukker geworden en worden we door een stel uitgedaagd om tegen hen te poolen. In eerste instantie wijzen we de uitdaging af met het antwoord: we're really sorry, but we suck at this game. Daarnaast hadden we hun zien spelen en zij konden het wel. We gaan na lang aandringen er toch op in. Bier wordt aangerukt en het raken van de ballen gaat steeds beter en soms gaan ze ook nog onder luid gejuich in de pocket. Na diverse potjes en rondjes willen ze dat we mee gaan naar hun stamkroeg even verder. Nog 1 biertje dan. Deze kroeg was leuker aangekleed, maar net zo uitgestorven. Ach, het toeristen seizoen is nog niet begonnen en er wonen maar 1189 mensen in het dorp, waarvan de helft ver buiten het centrum. We krijgen een shot Wyoming whiskey. OMG, dat is lekker. Doet u maar een flesje voor in de koffer. Rond elven zijn we terug op de kamer. Erg laat voor ons doen en we duiken dan ook meteen onder de wol.

Ab

Eieren, aardappels, sausages, biscuits & gravy, vers fruit, diverse soorten cornflakes en veel meer als ontbijt en jij zit aan de biscuits ????

Weer erg leuk om te lezen Mir. Veel plezier nog !!

Mirjam

Hoi Ab,

Ik had van alles op mijn bordje, maar de biscuits waren het lekkerst :-)

Groejes, Mirjam

Hamba