mirjam-op.reismee.nl

Amerika: Dag 05: Van de ene cowboy naar de andere! Van Sundance naar Cody.

Dit keer geen toeterende treinen en om kwart over zes komen we uit bed. Roy en ik hebben heerlijk geslapen op de biertjes, maar Allette heeft amper een oog dicht gedaan. Spullen in de auto en op weg naar het ontbijt. Alles in het dorp is gesloten op de supermarkt bij het pompstation na. Koffie, koffie, koffie hebben we nodig. Verder nam ik een pastei achtig iets als ontbijt. Niet slecht....

We gaan op weg naar Devils Tower. Ik vind de legende van deze berg zo ontzettend mooi. Volgens de Kiowa People waren er zeven zusjes en een broertje aan het spelen. Nadat de meisjes het jongentje een beetje plagen verandert hij in een grote beer. De meisjes worden bang en rennen weg. Een grote boom sprak tegen de meisjes dat zij in de boom omhoog moesten klimmen. Dat deden zij en de boom begon hoger en hoger te groeien richting de hemel. De beer trok met zijn nagels diepe groeven in de boom, maar de meisjes waren buiten het bereik van de beer. De zeven meisjes werden opgenomen in de hemel en vormen nu de zeven sterren van het sterrenbeeld de grote beer. Van de boom bleef alleen het onderste gedeelte van de stam over wat nu helemaal versteend is. In 2005 wilde men de naam veranderen in Bear Lodge in plaats van Devils Tower. Maar men was bang dat de naamsverandering het toerisme zou doen verminderen. En Devils Tower speelt een belangrijke rol in close encounters of the third kind. Een blauwe lucht en de devils tower steekt mooi af. Ik neem even een half uurtje voor mijzelf, terwijl Roy en Allette om de berg wandelen. Ik probeer het reisverslag verder te schrijven, maar wordt afgeleid door de mooie omgeving en ik besluit om daar van te gaan genieten. Roy en Allette waren onderweg nog een ree tegen gekomen op een paar meter afstand. Nog even door het visitors centre en via het prairie dog veld op weg naar Big Horn.

We nemen de snelweg in plaats van de toeristische route, daar we vanmorgen wat tijd verlies hadden gehad. Naar Big Horn was nog zo'n twee uur rijden. Eenmaal daar is de omgeving weer totaal veranderd en kunnen de fleece jacks weer van de achterbank. Koud en overal dikke pakken sneeuw. We zien de eerste elanden, maar hebben geen gelegenheid om te stoppen. We stoppen bij diverse overlooks. Verder stond het medicine wheel op het programma, maar de weg daarnaar toe was vanwege de sneeuw nog steeds gesloten. Wat ik heel jammer vind, maar nu heb ik weer een reden om terug te komen. Op naar Big Horn National Recreation Area om de Devil's Corner te fotograferen. Terwijl door het park rijden, zitten we in eens in Montana. Aangekomen hadden we fantastisch zonlicht en konden we mooie plaatjes schieten. Hoewel het water in de rivier een snert kleur heeft. Nog even een kleine wandeling gemaakt en op naar Cody. De omgeving hier is wederom prachtig en we blijven onze ogen uitkijken.

In Cody aangekomen, gaan we eerst naar het dorp. Het hotel ligt daar namelijk buiten. Ik wil graag naar de laarzenwinkel waar ik mijn cowboyboots in 2004 heb gekocht, maar deze is jammer genoeg gesloten. Helaas zijn alle laarzenwinkels gesloten. Even kreeg ik hoop, toen ik bij een giftshop zag dat ze ook laarzen verkochten. Wij naar binnen.... helaas ze waren lelijk en niet in mijn maat. Allette vond een hele mooie tekening en ik sloeg weer kaarten in. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een quick bite. Het werd de silver dollar saloon. Foute keuze. Het was niet echt lekker. Roy en Allette hadden een salade, maar de dressings waren niet lekker. Mijn philly wrap was smaakloos. Jammer. Op naar het hote. Even buiten Cody, relatief nieuw en we hadden weer alledrie een eigen bed in plaats van een opklapbed. Buiten nog even een biertje gedronken, terwijl we naar een mooie sterrenhemel keken. Daar we zo dichtbij Yellowstone zitten, zetten we de wekker wat later voor de komende ochtend.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba