mirjam-op.reismee.nl

Amerika: Dag 06: Smells like steam spirit/ Yellowstone National Park

De wekker liep om zes uur af en het ochtendritueel ging van start. Douchen en aankleden. We waren de tweede groep bij het ontbijt. Het ontbijt was simpel, maar lekker. Er komt een vrouwtje bij ons staan en vraagt of we uit Duitsland komen. Nee, uit Nederland. Maar jullie spreken wel Duits? Nee, we spreken Nederlands. Wat klinkt dat ontzettend leuk. Welkom in Amerika en een hele fijne vakantie. Toch altijd leuk dit soort ontmoetingen. Na het ontbijt gooien we de auto vol met koffers en benzine.

Om acht vertrekken we naar Yellowstone en om kwart over negen rijden we het park binnen. Ook hier ligt weer ontzettend veel sneeuw. Onze eerste stop is bij Yellowstone lake, waar we even een pit stop maken en de eerste foto's. Langs het meer maken we meerdere stops en wat opvalt is dat de overige toeristen voor 90% uit Japanners bestaan. We moeten erg lachen wanneer zij foto's gaan maken. Mama bij de boomstam, papa bij de boomstam, kindje 1 bij de boomstam etc etc. Vervolgens mama op de boomstam, papa op de boomstam etc. Tijd voor een wandelingtje. We lopen een korte trail langs een water waar pelikanen zouden moeten zitten. Wanneer we bij het water aankomen, vliegen de vogels die er zitten weg.

Volgende stop is het visitor centre in Grant Village. Wederom een pit stop en toen door de winkel gelopen. Hier is de sneeuw bijna weg en het is druk. Maar het zonnetje schijnt en dat maakt zoveel goed. We gaan vervolgens onze weg naar het West Tumb Geyser Basin. Langzaam dringt de rotte eieren lucht in onze neus. We zien bubbelende modderpoelen, maar ook helder water wat kookt. Als je langs zo'n mini geiser loopt, stijgt de temperatuur zeker met een graad of 15. We lopen langs diverse pools en Allette weet bij de meeste wel een feitje op te dreunen. Daarna rijden we langs een waterval die we van een afstand moeten fotograferen. Het pad ernaar toe wordt op dat moment opnieuw gelegd. Je kan merken dat de meeste routes net open zijn en de medewerkers van het park druk bezig zijn om de winterschade te herstellen. Nog een aantal stops gemaakt voordat we bij Old Faithful aankomen. Wat een verschil met acht jaar geleden. Er is zo ontzettend veel bij gebouwd.

We lopen naar de geiser en het is al behoorlijk druk. Naast ons staat een Frans koppel. Nu is mijn Frans niet zo goed, maar ik begreep dat Old Faithful om kwart over vier los zou gaan. En dat was ook zo. We namen foto's en filmpjes. We hadden eigenlijk verwacht dat iedereen erna zou gaan klappen, maar dat deden ze niet. Daarna zijn we een trail van zo'n anderhalf uur gaan wandelen. Daar waren diverse pools en geisers te zien. Toen we terug naar de auto lopen, ging Old Faithfull weer spuiten. We moeten nog een eindje rijden naar West Yellowstone en besluiten om maar naar het hotel te rijden. We rijden weer Montana in en besluiten om eerst te gaan eten. Er is niet heel veel keuze, omdat ook hier het seizoen nog niet begonnen is. We kiezen voor de three bears diner. We krijgen een corner booth en daar houden we van. We hebben lekker gegeten en vragen daarna de weg naar het hotel, voordat we weer rondjes gaan rijden. Hotel gevonden. Onze kamer is ruim als er geen extra bed bij hoeft. Het is nu allemaal een beetje passen en meten, maar prima te doen. Roy gaat in the relax modus en Allette en ik duiken de lobby in met de reispapieren en de laptop. Morgenochtend weer vroeg op.

De buuv

Zoals altijd leuk om te lezen, alleen SNEEUW??? Dacht dat je voor de warmte wegging?
Have fun x

Marina

Geweldig! Weer een reis! Leuk om te lezen, geniet! Liefs van ons in Groningen

Dea

Wat fijn dat er mensen zijn die anderen graag willen laten meegenieten...dankje!!
Goede reis verder en geniet!
Liefs, Dea.

janneke

Ja zeg sneeuw dat kan niet hoor ,
nu geniet maar lekker verder , dikke
kus van uit groningen .

liefs mam .