mirjam-op.reismee.nl

Amerika: Dag 08: Let it snow, let is snow, let it snow: van Yellowstone naar Grand Teton

Deze morgen geen invasie van Japanners in de ontbijtruimte en we kunnen nu overal gemakkelijk bij. We eten onze bammen en cornflakes. Genieten van de koffie en thee. De Nederlanders komen vlak na ons. We praten nog wat en na het tanden poetsen, knallen we de auto weer vol. We rijden nog even langs de supermarkt voor smoothies en gaan op weg. Natuurlijk weer buffalo's en natuurlijk weer foto's nemen. We komen nog een drive tegen die we gaan rijden. Hier kwamen we de eerste chipmunk tegen die echt poseerde voor de foto. Nog een watervalletje gezien en toen kwamen we in de file terecht. In eerste instantie hadden we niet door wat er aan hand was. Allette zag het als eerste: BEER!! Dat is nummer 3. Uit de auto gesprongen met de camera. Aan de overkant van de rivier liep een zwarte beer. Foto´s gemaakt en nu ook een filmpje. Wat is het toch een mooie ervaring om deze beesten in het wild te zien. Volgende stop: midway geyser basin. Nu we weer relatief droog weer hebben, besluiten we deze maar te wandelen. We kleden ons dik aan, want de temperatuur is rond de twee graden.

Helaas krijgen we de kleur van de diverse pools en geiser niet op de foto, vanwege de grote hoeveelheid stoom deze afgeven. Bij terugkeer naar de parkeerplaats zien we in ene een verdwaalde buffalo lopen. Gelukkig had ik de camera in mijn handen en ik ben snel gaan filmen. Luid grommend liep de buffalo voorbij en klom omhoog richting weg. Camera maar uitgezet. Straks wordt ie aangereden. Dat hoef ik niet te zien. We rijden weer verder richting Grand Teton en krijgen we de eerste sneeuwbui. Gelukkig zitten we hoog en droog. Vlak voordat we Yellowstone uitrijden, zien we nog een mooie stukje natuur wat helemaal wit was door de verse sneeuw. Foto´s !! Er stopt ook een Japans echtpaar en zij pakt een knuffelbeest en de camera. Ze laat het knuffelbeest verslag doen voor de camera. Unieke mensen.

We rijden Grand Teton binnen en onze eerste stop is een kerkje wat nog gesloten is. Maar hee, het zonnetje schijnt weer en de temperatuur loopt op. We stoppen bij diverse overviews voor foto´s. Helaas is de lucht weer betrokken en hebben we de twee Teton niet gezien. Ja, Teton is afgeleid van tieten :-) !! We blijven last houden van sneeuw- en regenbuien. Daardoor hebben we geen zin om te wandelen besluiten bijtijds naar Jackson te rijden. We rijden langs het nationale elk refuge en geen elk te zien. Het hotel hebben we snel gevonden. De kamer is netjes en op het bed liggen knuffel buffalo´s. Eenmaal raden wat er in mijn koffer gaat belanden (tegen betaling natuurlijk) We nemen even een momentje en gaan daarna het centrum in. We lopen en rondje over het pleintje. We gaan eten bij de million dollar bar. We worden naar beneden geleid en mogen niet aan een tafel zitten, omdat hamburgers alleen in het bar gedeelte geserveerd worden. Stomme regel! We gaan aan een hoog tafeltje zitten en bestuderen het menu. Ik neem iets met kip, aardappels en groente, Roy de burger en Allette neemt chili. Die viel helaas tegen, want er zaten geen bonen in. Dat was nu jammer. (niet voor Roy en mij)

Na het eten zouden we gaan bowlen. Vol van enthousiasme lopen we naar de bowlingbaan, doen de deur open en zien een bordje hangen. Deze week gesloten wegens onderhoud. Dat was even een domper. Oke, dan gaan we een borrel drinken. Ik had een leuke wijnbar gezien. Nog gesloten, ging pas na Memorial weekend open. Uiteindelijk werd het de Rose. Lekker gekletst en gelachen. Rond half tien zijn we terug op de kamer en lezen nog wat. Tijd om naar dromenland te gaan.

Hamba