mirjam-op.reismee.nl

Amerika: Dag 11: Another one bites the dust (again)/ Arches National Park/ Cortez

Als we in de ontbijtruimte komen, blijkt dat meer gasten veel uit deze dag willen halen, want hij zit goed vol. Wederom een zeer uitgebreid ontbijt.

Wanneer we buiten komen, is de wind helaas niet gaan liggen. Ach, hebben we in ieder geval minder last van de zon en hitte.

Arches National Park liggen even buiten Moab. Ook al is het vroeg, het is al behoorlijk druk. Eerste stop visitors centre. Informatie tot ons genomen en we zagen een waarschuwingsbord dat er zeer sterke windvlagen zouden zijn vandaag tot 105 kilometer per uur. Buiten vullen we onze waterflessen nog even bij. Daar was zeer sterke windvlaag nummer 1. Diverse mensen konden achter hun pet aanrennen. Flessen weer vol en onderweg. Stop 1: Park Avenue. Autodeur open en daar vliegt het park krantje weg. Terwijl we naar de overlook lopen, schuren de zandstralen tegen het lijf. Mensen houden hun petten vast, hebben hun mond bedekt met sjaals. Na tien minuten buiten in de wind staan, betekent dat alles wat we vanmorgen met ons haar hebben gedaan nutteloos was. Coupe Hurricane is de haardracht vandaag. We rijden van overlook naar overlook. Af en toe een kleine wandeling. De windvlagen worden steeds frequenter en de lucht trekt langzaam dicht. Als je naar een vlakte kijkt, zie je alleen maar zand, zand en zand.

Geplande wandelingen gaan niet door. Het waait te hard en we houden ons aan de highlights in het park. Wat desalniettemin mooie plaatjes opleveren. Allette past zich aan en bindt een sjaal om haar hoofd. Een beetje teleurgesteld stellen we ons de foto's zonder zandstorm en blauwe lucht voor. Al met al zijn sneller klaar in het park dan gepland. We besluiten om alvast richting Cortez te rijden en eventueel de zuid kant van Canyonlands NP mee te nemen. Na een uurtje rijden, kwamen we bij de afslag voor Canyonlands. Helaas waaide het nog steeds keihard. Het had geen enkele zin om naar dit park te gaan. We rijden door naar Cortez.

In het stadje was het even zoeken naar het hotel, maar relatief snel gevonden. Perfecte locatie: nog maar 8 miles verwijderd van Mesa Verde voor morgen. Nu wisten we dat er hier ook een bowling baan is en omdat we zo vroeg waren, was dat de perfecte oplossing. Bij het inchecken kregen we een upgrade naar een kamer met drie bedden in plaats van twee bedden met een rollaway. Beter!! Nog even vraagje: waar is de bowling baan? 'Oh, als je uit het raam kijkt, is het aan de andere kant van de weg'. Nog veel beter!!

We gaan naar de kamer en chillen een uurtje en lopen dan naar het Mexicaanse restaurant wat vlakbij het hotel ligt. Het is nog niet erg druk. De kaart is goed en al snel hebben we onze keuze kunnen maken. Allette heeft een vegetarische fajita besteld. Fiasco of hebben we deze keer een winnaar? En we hebben een WINNAAR!!!!! Eindelijk heeft ze een maaltijd waarvan ze optimaal geniet. Na het eten, steken we de weg over naar de bowling baan.

Het is erg rustig. We nemen de zaterdagavonspeciaal: bowl & rock voor 12$ pp. Twee uur bowlen, schoenen inclusief. (normaal betaal een prijs per spel per persoon en moet je de schoenen los huren) We bowlen vier games en we hebben allemaal een keer gewonnen. Als we weer buiten komen, is de wind gaan liggen. Het gaat morgen helemaal goed komen.

Hamba