mirjam-op.reismee.nl

Dag 01: Amstelveen- Eindhoven- Antalya

Allette was rond achten bij mij. Nog wat gegeten, gekletst en het voornemen was om vroeg te gaan slapen. Half een is toch ook een beetje vroeg in de ochtend....
Om vier uur ging de wekker en ben ik opgestaan. Douchen, aankleden en laatste spullen in de koffer. Pipa kwam om vijf voor half zes en ik was natuurlijk nog niet klaar. Was ook niet handig van mij om de televisie aan te zetten en de daily show te gaan kijken. Om vijf voor zes vertrokken we dan. Niet te geloven hoe druk het al op de weg kan zijn op dat tijdstip. Vlak voor Eindhoven brak de hemel open en dan is het toch wel erg fijn om te weten dat je naar de zon gaat. Vlug koffers uit de auto en naar binnen gerend. Gelijk maar ingecheckt, broodje gegeten, nog een laatste sigaret en door de douane. Alles verliep verders soepel en om half tien liepen we door de regen naar het vliegtuig. Plekkie gevonden, alles geinstalleerd en vliegen maar. De vlucht was een half uurtje korter. Geland, visa gehaald en door de douane. Koffers kwamen redelijk snel en op naar de hitte.
Die viel als een warme deken over ons heen. Ons aangemeld bij het standje van corendon en we mochten met bus 22. Lopend naar de parkeerplaats, zagen we dat deze vol stond met bussen. Die gaan toch niet allemaal naar Cappadocie??? Met name ik ben verpest met reis groepen van 16 man. Nu hebben we minder geluk. Onze groep bestaat uit 35 man en in totaal gaan er zes volle bussen de rondreis maken. Onze reisleider is opgegroeid in Vlaanderen en spreekt perfect Nederlands/ Vlaams.
We gaan op weg en zetten eerst 11 mensen af bij een ander hotel. Daarna rijden we naar hotel Lara. Het inchecken duurde even en daarna moest iedereen weer in de rij om het excursie pakket te betalen. Gelukkig geen weigeraars deze keer. In de rij staan bij de lift om naar boven te komen. We hebben een hoekkamer op de derde etage. Er staan twee kleine bedjes is, klein badkamertje en het is maar goed dat we hier maar 1 nachtje blijven. Niet berekend op mijn grote billen. Desalniettemin hebben we een fantastisch uitzicht wat zoveel goed maakt. We frissen ons op, trekken luchtigere kleding aan en gaan naar het terras. Er staat een verfrissend briesje en het uitzicht vanaf het terras is adembenemend. Eerst even aan het water om het vocht tekort aan te vullen. De eerste katten zijn gespot. Er lopen een aantal kittens rond en de kleinste is zo aandoenlijk. Al snel heb ik 'm op schoot en hij weet van gekkigheid niet wat hij moet doen. Nog een biertje gedronken en van de katten en het uitzicht genoten. Daarna op pad om te gaan pinnen.
Onderweg komen we mensen van de groep tegen en die leggen ons precies uit waar de flappentap is. Maar wij presteren het natuurlijk om 200 meter daarvoor af te slaan en nog even moeten zoeken. Op ons gemak terug gelopen en weer op terras gaan zitten.
Om zeven uur ging het buffet open en we hadden ook wel weer honger gekregen, daar we de lunch hadden overgeslagen. Wat een weldaad aan eten. We begonnen met een rondje koud. Sla, komkommer, worstel, bloemkoolsalade, dolomarus, pasta taart. OMG, alles smaakte zo ontzettend lekker. Ondertussen was een stel uit Geleen bij ons komen zitten. Zij was ook een enorme lekker bek. Het rondje warm was ook voortreffelijk, met name de pannekoekwrap met Turke kaas en bos ui.
En dan hebben we nog een rondje toetjes te goed....!! Ook deze waren erg lekker. Nog even buiten gezeten om een beetje af te koelen, want het was bloedheet in het restaurant. Bijtijds naar bed, want de wekker gaat morgen om half zes.

Hamba