mirjam-op.reismee.nl

Dag 07: Turkije: Antalya - Aspendos

Deze morgen was het warme gedeelte van het buffet iets beter dan gister, maar nog steeds... minder. In de rugzak ontbijtrepen. We trappen deze dag wederom af met een commercieel gebeuren. Een leer modeshow. Blah blah blah. We hebben de show bekeken en via 1 rek met jassen naar de uitgang.

Weer zaten we op een industrieterrein. Geen wandeling, maar hondjes. Het was een groepje van vier en 1 was zo ontzettend lief. Ik heb hem Willem genoemd. Wat zou ik hem graag meenemen naar huis. Kon ik ze maar allemaal meenemen naar huis. Dit keer moesten we lang wachten tot iedereen klaar was. Diverse mensen kwamen toch met een jas/tas/riem naar buiten. Wederom: good business.
Nog even een vers sapje gedronken en op naar Aspendos. Dit beroemde Romeinse theater is 1 van de best bewaarde Romeinse theaters in de wereld. Het is druk, maar al snel heeft Dick de aandacht als hij midden in het theater een lied begint te zingen wat door diverse medelanders wordt meegezongen. Ik ga niet klimmen, want het is te stijl. Later hoor ik van Elfrie dat zij niet meer naar beneden durfde, terwijl zij geen hoogtevrees heeft. Goede beslissing. Ik ga lekker zitten en foto's nemen van mensen. Ook van een Amerikaans echtpaar en ik had hun email adres moeten vragen, want die foto is erg mooi geworden. Ik ga weer naar buiten om nog even een sigaret te roken. Ik zie weer allemaal poesjes, waaronder een Turkse Nyscha (mijn eigen kat)
Op naar het hoogtepunt van de vakantie: de boottocht. We stappen op een boot waar nog 1 a 2 andere bussen zich bij ons voegen. We varen een rivier af totdat we bij de zee komen. We leggen aan en gaan lunchen. Niet noemenswaardig en toen: twee uur vrije tijd. Mijn hemel, om wat te doen. Enkele gaan wandelen, maar zijn binnen het kwartier weer terug. Daar zitten we dan. Het enige leuke is een kudde koeien die gaat pootje baden in de rivier. What a waste of time!
Langzaam varen we weer terug. Snel van de boot af, nog even spelen met de hondjes die daar lopen en terug naar het hotel. Het buffet was deze avond redelijk. Na het eten nog even naar de supermarkt gelopen. Ik was op zoek naar kruiden voor tarhana çorbas?, maar niemand sprak genoeg Engels om mij te helpen. Dus ik heb maar wat meegenomen en hoop dat het goed is. We hebben nog een uurtje op het balkon gezeten, koffer zo goed als ingepakt en geprobeerd om nog wat slaap te pakken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba