mirjam-op.reismee.nl

Dag 08: Turkije: Antalya – huis

De wekker ging om kwart voor twee. Ik duik nog snel even onder de douche, koffer ingepakt en om kwart voor drie kwam de bus aanzetten. Om drie uur was onze groep compleet, maar er zaten ook mensen van een andere groep in en deze was niet compleet.

Deze twee dames bleken nog in een diepe slaap te zijn. Uiteindelijk zijn zij wakker gemaakt en stapten zij even voor half vier in. Gezien de reactie's van mensen uit hun groep (middelvinger en de nodige scheldnamen) begrepen we dat de verstandhouding in hun groep anders was. Ondanks dat onze groep groot was en we niet iedereen bij naam kende, maar wel van gezicht, hadden we een supergroep. Geen kliekjes, geen onvertogen woord, geen laatkomers. In 1 woord: geweldig.
Het vliegveld: daar heb ik ook maar 1 woord voor: barslecht. De mensen die er werkten waar erg onvriendelijk, beheerste amper de Engelse taal. Geld en paspoorten worden uit je handen gerukt. We klitten met de groep nog even samen, wisselen wat email adressen uit, alvorens we in het vliegtuig stappen. De vlucht duurt vier uur en we landen in Eindhoven in de regen. Welkom terug in Nederland. In de bagagehal bedanken wij elkaar voor de fantastische week en gaan allemaal onze eigen weg. We gaan op zoek naar de bus naar het station. Voor het eerst maak ik mee wat Allette altijd meemaakt. Niet binnen twintig minuten thuis zijn. De bus komt gelukkig snel en ook de reistijd valt mee. We dachten drie kwartier, maar het was maar 25 minuten. Bij Eindhoven CS halen we nog wat bij appie to go, treinkaartjes en gaan naar het perron. Tot Utrecht kunnen we samen reizen. Dan moet Allette overstappen. Rond 1 uur ben ik weer thuis. Helaas blijk ik 's nachts nog een geheim souveniertje te hebben meegenomen. Overgev en, diarree en hoge koorts. Gelukkig heeft Allette nergens last van, maar naar wat heen en weer gemaild te hebben, blijken nog minimaal 6 anderen hetzelfde souvenier bij zich hadden. Gelukkig heb ik het thuis en niet daar, waar je niet altijd beschikking hebt tot een schone wc.
Conclusie: megavakantie!!

Hamba