mirjam-op.reismee.nl

Dag 04: San Luis Obispo naar Santa Monica. Road Trippin!


We trappen de dag af met een ontbijt bij Frank's. Een diner in de jaren vijftig stijl waar Elvis en consorten de achtergrond sieren. We nemen biscuits en gravy, eieren, spek, toast en hasbrowns. Dikke kop koffie erbij. Het was heerlijk maar erg veel. Wat op valt, dat zowel bij de Mexicaan als hier er geen servies wordt gebruikt, maar papieren borden en bekers en plastic bestek. Ik vermoed dat het met de enorme droogte heeft te maken en dat de gemeente heeft ingesteld dat de afwasmachine niet zo vaak mag draaien. Met een volle buik lopen we terug naar het hotel en gooien de koffers in de auto. Op weg naar de 1. Het is vanmorgen fris en grauw. Al snel vinden we de juiste weg. We rijden vandaag niet de hele tijd langs het water, maar ook veel door landbouwgebieden. De spruitjesoogst is in volle gang. Overal kan je aardbeien, ander fruit en/of groente kopen. Op een gegeven moment zien we nergens meer bordjes voor highway 1. Op de kaart was ook niet te zien waar we zaten. Dan maar op gevoel rijden. Na drie kwartier kreeg ik het toch wel erg benauwd. Was mijn gevoel fout, maar hee....pfff, daar was de oceaan weer.


Als we een paar uur later weer bij de kust rijden, hebben we weer een blauwe lucht en zon. We stoppen in Santa Barbara voor een wandeling en lunch. We parkeren de auto en lopen in de hitte naar de pier. Daar bestellen we fish and chips voor lunch. Vis was aardig, patat was overheerlijk. We slenteren op een gemakje weer terug naar de auto. We vervolgen onze weg naar Santa Monica. Bij Malibu begint het drukker op de weg te worden en hebben we last van stoplichten. En uiteindelijk zien we de pier..... ! Toen nog even zoeken naar de juiste afslag voor het hotel. Auto in de parkeergarage weggezet en ingecheckt. We komen later aan da gepland en besluiten om bij de IHOP naast het hotel te eten (met 20% korting, we blijven Nederlanders) Country fried steak voor mij en Philly cheese steak voor Niek. Halverwege de maaltijd ruilen we van bord. Daarna lekker op de kamer gezeten. Niek is moe en gaat al slapen en ik wilde aan mijn reisverslag beginnen. De computer deed raar en ik dacht: ik start 'm even opnieuw op. Ondanks dat ik ruim 2 weken van te voren deze laptop iedere avond heb opgestart en updates heb geinstalleerd, heeft MS nog eens 47 updates. Daarnaast is het internet instabiel. Weet je wat: morgen is weer een dag .....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba