mirjam-op.reismee.nl

Dag 05: City of Angels.

We zijn heel erg vroeg wakker en besluiten om maar gelijk op te staan en te gaan douchen. Om kwart over zes zijn we er klaar voor, alleen IHOP is nog niet open. Om half zeven kunnen we naar binnen en krijgen direct een kan koffie voor ons neus. Heerlijk. We hebben weer eens een heerlijk groot ontbijt. Nadat we weer volzaten nog even tanden poetsen en op naar de bus. Voor slechts 1 dollar 75 brengt deze ons naar het centrum. Daar kan geen auto tegen op. We kijken onze ogen uit. We rijden door Beverly Hills, langs Rodeo Drive en stappen op La Brea uit.

Een halte te vroeg, maar na twee dagen in de auto hebben gezeten, is een stukje wandelen wel fijn. We halen nog even een bak koffie bij de starbucks. Het is bloedheet en we proberen dan ook zoveel mogelijk in de schaduw te lopen. En daar is ze dan: de Boulevard of Dreams. Automatisch ga je meteen de sterren op de grond bekijken en lezen.

We worden aangesproken door een Amerikaan in gebroken Nederlands. Of we een toer willen doen..... We laten ons gewoon lekker om lullen en doen het. We hadden nog drie kwartier voordat we weggingen. We lopen naar voorheen Mann's Chinese Theater, nu TLC Chinese theater. We kijken naar de voetafdrukken en we vroegen ons af hoe het is om in een filmsters schoenen te staan. Als twee kleine kinderen springen we van de ene filmster naar de andere. George Clooney, Johnny Depp, Harrison Ford, Al Pacino (kleine voetjes) Robert de Niro, Eddie Murphy (ook kleine voetjes) en ga zo maar door en door.

We lopen langzaam terug naar de opstap voor de toer. Niek smeert zich nog effe goed in, want we rijden in een open busje. Om half 11 vertrekken we. Meteen wordt er een bom informatie op ons losgelaten. Eerste stop: Hollywood letters. Daarna rijden we door de Hollywood heuvels langs de huizen van de sterren. We zien o.a. de huizen van Ice T en Coco, Quinten Tarentino, Jack Nicholson en de rest ben ik alweer vergeten. Oja, het nieuwe optrekje van Kim en Kayne gezien. Shit, je zou het moeten schoonmaken. Over de top! Daarna rijden we nog door de stad langs speciale plekken. Waar Brad Pitt in een kippenkostuum op de hoek stond om reclame te maken, maar ook de hoek waar River Phoenix zijn laatste adem uitblies. Om half een zijn we weer terug.

Eerst even langs de GAP. Ik ben er twee jaar niet geweest en het is onherkenbaar. Totaal nieuwe lijn kleding en Europese maten. Daar gaat mijn adresje voor spijkerbroeken. Daarna begeven we ons naar het Hard Rock Cafe. In 2010 was er een film premiere en iemand had het HRC afgehuurd. Tijd om mijn hurricane te nuttigen. Ook hier een verandering. Het viel ons in SF al op dat er meer pop dan rock werd gedraaid. Nu in LA was het een feit: ze kunnen het beter Hard Pop Cafe noemen. Gelukkig smaakt de hurricane nog steeds erg lekker. We lopen nog een keer langs de sterren en lopen dan terug naar de bushalte. Wat een timing. De bus komt er meteen aan en met 40 minuten zijn we weer terug bij het hotel.

Even op de kamer opfrissen en dan nemen we de bus richting het strand. Op 6th street stappen we uit en lopen via Third Street Promonade richting de pier. We bekijken de mensen, de oceaan en luisteren nog even naar een jongen die gitaar staat te spelen. Daarna gaan we naar Venice wandelen. Met een half uurtje zijn we daar en de zon begint al langzaam te zakken. We kiezen een restaurant uit en gaan lekker zitten om een mooie zonsondergang te bewonderen. Het restaurant heeft alleen maar biologische producten en het eten smaakt dan ook voortreffelijk. Ondertussen even naar het strand lopen voor wat foto's van de ondergaande zon. Na het eten nemen we de bus terug naar de pier. We nemen nog een biertje in een Britse pub en gaan daarna terug naar het hotel. We gaan bijtijds slapen, want we hebben morgen een hele lange dag voor de boeg!

Hamba