mirjam-op.reismee.nl

Amerika: Dag 06: Regent harder dan ik hebben kan- Miami - Sanibel Island

De wekker ging om 4 uur. Douchen, klein hapje eten en om 5 uur zaten we in de auto. De weg is drukker dan verwacht, maar we kunnen goed doorrijden. Als de zon langzaam opkomt, stoppen we even op een rest area om wat foto's te nemen. Het was half bewolkt, maar de lucht trekt meer en meer dicht. We zien het weerlichten en de eerste druppels vallen. Na 10 minuten hadden we herhaling van een paar dagen terug. De hemel brak open en we zagen geen hand voor ogen meer. Parkeerplaats opgezocht om de bui uit te zitten. Het is gewoon niet veilig om te rijden. Na zo'n 20 minuten is de ergste regen voorbij en wordt het langzaam wat lichter. We blijven nog even 10 minuten wachten en gaan dan weer de weg op. De rest van de weg blijft het regenen. Eenmaal op Sanibel Island aangekomen rijden we naar het puntje waar de vuurtoren staat. We parkeren de auto, het drupt nog wat, we treuzelen een beetje, maar als we eenmaal het strand opgaan is het droog. De lucht in de verte is pikzwart. Het strand is prachtig, zelfs bij dit donkere weer. Daarnaaast kunnen Roy en ik ons bewegen zonder een spoortje zweet. Het is koel en er staat een heerlijk windje. Overal liggen schelpen en er zijn ook mensen fanetiek aan het schelpen zoeken. We lopen langzaam richting de vuurtoren, maken foto's van de lucht, vogeltjes en de schelpen. Dan ziet Roy zijn oog wat. Vinnen..... we turen het water af en er zwemmen dolfijnen. Een moeder en kind en 1 alleen. Het lukt ons niet om deze op de foto te krijgen. Maar we hebben ze gezien. We lopen naar de vuurtoren, lassen een plaspauze in en lopen via het strand weer terug naar de auto. Er staat een groepje in de zee te staren. Ja hoor, meer dolfijnen. Deze keer lukt het me om een paar vinnen vast te leggen en ik maak een filmpje.
Met de auto rijden we naar een ander stuk strand op het eiland en deze is beduidend minder mooi dan het eerste stuk. Het nodigt ook niet uit om een stuk te wandelen. We waaien even lekker uit, staren wat naar de zee of we dolfijnen kunnen spotten en gaan dan weer terug naar de auto. Het begint dan ook weer te regenen en het blijft voorlopig regenen. We rijden terug naar Miami via de Everglades in de hoop wat meer alligatoren te spotten. Tijdens de stops zien we er 1 en een schilpad. We wilden eventueel nog een ritje met de airboat doen, maar het weer laat het niet toe.
We rijden verder naar Miami, waar we weer vast in het verkeer komen te staan. Later dan gepland komen we bij het huisje. Ondertussen regent en onweert het nog steeds. We chillen wat en gaan daarna naar bed.

Hamba