mirjam-op.reismee.nl

Amerika: Dag 08: Drops of Jupiter: Miami - Orlando

We staan vandaag weer vroeg op om het laatste 'early' foto moment te pakken. De Miami skyline vlak zes uur in de auto en rond half 7 zijn we op Watson Island. Het plekje voor de ultieme foto was afgezet met hekken, want er werd een watervliegtuig vlieg/waterveld gebouwd. Tussen de hekken door weten we toch nog plaatjes te schieten. We rijden wat heen en weer om te kijken of we een betere plek vinden. Daarna weer terug naar het huisje. Koffers pakken, schoonmaken/ opruimen en daarna op weg naar ons volgende huisje in Orlando. We nemen afscheid van Kathy (Carl is op reis) en Tommy.
We zijn opgelucht dat dit de laatste keer is dat we door het drukke verkeer van Miami rijden. We maken een Dtour via Jupiter. Daar zijn de blowing rocks. Het strand is klein en je kan niet de zee in lopen vanwege de rocks in de branding. De golven slaan er met een enorme kracht op. We filmen en fotograferen. Daarna vervolgen we onze weg naar Orlando. We vinden het huisje 1 keer. Het is, invergelijking met Miami, ontzettend groot, maar een beetje kaal en kil. We hebben nu alle drie een eigen slaapkamer. We verdelen de kamers, pakken onze koffers een beetje uit en gaan daarna naar de publix voor boodschappen. We besluiten om thuis te eten. Pizza! We halen spullen voor het ontbijt etc etc. Een kar vol. Thuis schieten we in makkelijke kleding, draaien ons eerste wasje en doen de oven aan. Preheat tot 400F. Doen we. De pizza moest 25 minuten, maar als we na 15 minuten kijken, is alle kaas al verbrand. We weten het middelste gedeelte te redden. Voor de tweede pizza laten we de oven even afkoelen. Helaas lust Roy deze niet, want hij is perfect en Allette en ik smikkelen. Nog een helaas voor Roy, er zat best veel knoflook op. Buikjes vol en we gaan een film kijken op Netflix. Left Behind met Nicolas Cage. Het acteerwerk is slecht, het duurt even eer het verhaal begint... en dan zijn we alle drie zo moe dat we gaan slapen.

Hamba