mirjam-op.reismee.nl

Amerika: Dag 11: Shop till you drop: Downtown Orlando, Premium Outlet en Florida Mall

Vandaag trappen we de dag af in Downtown Orlando. Er is een park en een farmersmarket. We zitten dichterbij het centrum dan we verwachten. Met een half uurtje zijn we er. We parkeren de auto in 1 van de zijstraten. Bij het park aangekomen, zien we mensen aan yoga en tai shi doen. We kijken er even naar en besluiten dan een rondje om de vijver te lopen. We zien mensen met kleine kinderen, mensen met honden (heel veel honden, het is tenslotte dierendag) en mensen met beide. Er zwemmen zwanen en schildpadden en we hebben nog wat brood en voeren de beestjes. (later zien we een bord dat het niet mocht, oeps) We nemen foto's en genieten van de bedrijvigheid in het park. Daarna lopen we over de farmersmarket. Ik denk dan altijd aan vers fruit en groente, maar dat was niet aanwezig.
Daarna tijd om te shoppen en we beginnen met de Premium Outlet mall. Er zijn meer mensen op het idee gekomen om te gaan winkelen, want we moeten erg zoeken naar een parkeerplek. Na 10 minuten vinden we er 1 en na een toilet bezoek gaan we aan de slag. We lopen diversen winkels binnen en vinden niks. Bij nike haal ik nieuwe slippers en gympen. Roy had ook een mooi paar gevonden, maar helaas niet in zijn maat. We gaan winkel in, winkel uit. Allette heeft een shirt gevonden bij Harley en Roy is hier niet geslaagd. Daarna rijden we naar de Florida Mall. Onherkenbaar, ik was hier 5 jaar geleden nog en alles is nieuw voor mij. Ook hier lopen we rondjes. Roy vindt hier gelukkig een mooi shirt. Nu hebben we allemaal een tasje :-)
Dan hebben we het eigenlijk wel gezien en we voelen de beentjes en voetjes. Dinnertime. Vlakbij zit de Outback en daar we die gister gemist hebben, gaan we hier eten. We trappen af met een blooming onion. Na de kaart grondig te hebben bestudeerd, bestellen we eten. Een chicken, tortilla soep voor Allette, Double Burger voor Roy en ik neem een Australische kip specialiteit. Soep en burger zijn lekker, ik had iets meer verwacht van mijn kippie.
Met volle buikjes weer terug naar het huisje.

Hamba