mirjam-op.reismee.nl

Amerika: Dag 12: I wait in line: Orlando- Magic Kingdom

Vandaag laten we het kind in ons los en gaan naar Mickey! Daar ons huisje lekker centraal ligt, zijn we er met 40 minuutjes. We mogen onze auto bij Mulan neerzetten. We lopen naar de eerste ingang en kopen onze kaartjes. Dan nemen we de mono rail naar het park. Door de tassencontrole en naar binnen. Het hele park is in herfst sfeer en ziet er prachtig uit. We nemen wat sfeerfoto's. We lopen door mainstreet en het is ontzettend druk. Maar dat is mainstreet alijd hou ik mijzelf nog voor. Iedereen komt binnen en is onder de indruk. We trappen af bij adventure land en gaan als eerste in Pirates of the Caribbean. De wachttijd valt nog mee, half uurtje. We zitten voor in het bootje en helaas worden we nat. Maar het is een leuke ride. Daarna gaan we verder lopen. We slaan Big Thunder Mountain en Splash Mountains over en willen naar the Haunted Mansion. We zien dat de River Boat op het punt staat om te vertrekken en springen aan boord. Het is een dom rondje varen, maar langs leuke taferelen. Ik zie het kerstwinkeltje en moet even naar binnen. Ik zie een prachrige kerstbal en besluit deze mee te nemen. Ik laat hem inpakken en naar de ingang brengen, zodat ik hem bij het weggaan op kan halen. De rij bij It's a small world is maar 30 minuten en je kan niet naar Disney gaan en deze attractie overslaan. We wachten iets langer. En dan 5 minuten lang door een hal met zingende kindertjes. Ach, het kleine meisje voor ons in de boot genoot 100% voor ons.
Ondertussen beginnen onze magen te knorren en we zoeken een eettentje uit. En er staat me toch een rij... Waar komen al de mensen vandaan, moeten de kinderen niet naar school? We besluiten een funnelcake voor lunch te halen. Gelukkig is hier rustig. Ik bestel een waffle sandwich. Ik krijg een wafel met voor 3 broodjes vleeswaren en kaas erop. Allette dacht een funnelcake te bestellen en bestelde een wafel. Roy had wel een funnelcake besteld met aardbeien en slagroom. De wafel was droog, mijn wafelsandwich erg lekker, maar te groot en de funnelcake was heerlijk. Met volle buiken gaan we weer op pad.
Daar is de attractie van Pooh. Gaan we doen.... Jaaa. We sluiten aan bij een rij ouders met kinderen. We staan geduldig wachten en natuurlijk staat er achter ons een Nederlandse met een vervelend zoontje. Nu moeten we op onze woorden letten. Eindelijk zijn we aan de beurt en we stappen in het karretje en rijden door de wondere wereld van Pooh. We worden nog een beetje door elkaar geschut wat het toch een beetje een 'ride' maakt. We hoopten dat als we buiten waren dat Pooh klaar zou staan voor het foto momentje. Helaas, ze hadden het een uur verschoven. We lopen naar Tomorrow land en ik haal nog even een cola. Ik vraag aan het meisje waarom het zo druk is en zij vertelt dat zij zelf ook erg verbaasd zijn over de drukte. Daarna gaan we in Stitch's great escape. Wachttijd 5 minuten. Kijk, daar houden we van. Deze attractie blijft grappig. Daarna lopen we terug naar de Pooh attractie en wachten ahum een klein uurtje, zodat we een fotomomentje met Pooh en Tigger hebben. Tijd voor een refeshment. We lopen weer naar adventureland en halen daar een Pineapple float. Zacht ananasijs drijvend op ananassap. Heerlijk. Allette en ik willen toch wel graag een achtbaantje meepakken, maar de wachtrijen zijn gewoon vanaf 80 minuten.
Als afsluiter nemen we dan maar the Haunted Mansion. Tijd: 50 minuten volgens het bordje. Na een uur hebben we nog geen zicht op de ingang en teruglopen is geen optie. Eindelijk komt langzaam de deur in zicht. Roy en ik gaan samen in een karretje en Allette alleen en worden door spooky scenes heen gereden. Gelukkig is dit niet een attractie waarbij je met 40 seconden weer buiten staat.
De zon is inmiddels gezakt en we zijn er wel klaar mee. We lopen nog door de winkels heen om leuke shirtjes etc te scoren en een piglet voor Allette, maar komen alledrie met alleen een magneet naar buiten.
Kerstbal ophalen, monorail, treintje naar de auto en lekker naar huis. Lange vermoeiende, maar heerlijke Disney dag.

de buuv

blijft geweldig Disney! Epcott is zeer zeker ook de moeite waard en de vuurwerkshow 's avonds is asome :)

Hamba