mirjam-op.reismee.nl

Laatste dagen Amerika 2015

Foei, wederom niet de reisverslagen compleet gemaakt van de laatste trip.

Hier dan nog een beknopt verslag van de laatste dagen.

Amerika: Dag 13- Major Tom- Kennedy Space Centre – Orlando Na het ontbijt stappen we in de auto richting Cape Canaveral. Na 20 minuten zijn we uit de drukte van Orlando en de rest van de rit is het lekker rustig op weg. We rijden door kleine dorpjes heen en de omgeving is prachtig. We passeren nog een dorpje genaamd: Christmas. Daar wil ik wel wonen. Even over elven komen we aan bij Kennedy Space Centre. We nemen wat foto’s, kijken wat rond, kopen kaartjes en een kop koffie. We trappen af bij de rakettentuin waardoor een medewerker de geschiedenis van de rakketten wordt verteld. Erg interessant. Daarna gaan we de rondrit doen. We moeten even wachten, maar kunnen in de volgende bus stappen. Onze tourguide is grappig en weet de zaken goed te vertellen. We kijken onze ogen uit. Vehicle Assembly Building is zo enorm groot. We horen verhalen uit de geschiedenis, maar we horen ook veel verhalen van alle zaken waar NASA mee bezig is. De nieuwe lanceer platforms bijvoorbeeld. Als we uit de bus stappen, bekijken we de plattegrond en besluiten naar de film te gaan. We hebben nog 20 minuten voordat deze begint en lopen door de Mars tentoonstelling. De film is prachtig en als we weer buiten staan, merken dat de tijd voorbij gevlogen is. Het park gaat al bijna dicht en we hebben nog zoveel niet gezien. We sluiten af met een vlucht met de Atlantis. Dit begint met een film en daarna kom je in een grote hal waar de Atlantis hangt. Uitvoerig bestudeerd en veel foto’s genomen. Daarna tijd om weer terug naar huis te gaan. Onderweg komen we een Cracker Barrel tegen en de keuze voor het avondeten is in een seconde genomen.

Amerika: Dag 14- Dali museum in St.Petersburg

Vandaag rijden we ruim 2 uur naar St. Petersburg om naar het Dali museum te gaan. Het is wederom een hete dag. We drinken eerst wat in het museum restaurant en gaan daarna beginnen met de Dali tentoonstelling. Prachtige werken, veel achtergrondinformatie. We hadden geluk, want er was nog een extra tentoonstelling van Escher. Wederom superinteressant en veel achtergrond informatie. Daarna spenderen we nog wat tijd in de winkel. Zoveel mooie dingen om mee naar huis te nemen. Ik houd het bij een magneet en een replica van een tekening van Escher. Tijd voor een lunch en we zoeken via de navigatie de dichtstbijzijnde Cheese Cake Factory op. We hebben een heerlijke lunch, nemen 3 stukken cheesecake mee en besluiten nog even een rondje door de mall heen te lopen die aan de CCF zat vast geplakt. Daarna besluiten we naar huis te gaan.

Amerika: Dag 15: The Villages en Crystal River State Park

Vandaag droppen Allette en Roy mij af in The Villages en zij reden door naar Crystal River State Park. Vandaag een reünie met Gail. Ook al spreken we elkaar via facebook, live bijkletsen is veel leuker.

Amerika: Dag 16: naar huis.

Met de verhuurder geregeld dat we een uurtje langer in het huisje konden blijven. Op ons gemakje de koffers ingepakt, het huis opgeruimd en beetje schoongemaakt. Op het vliegveld de auto ingeleverd en proberen in te checken op de consols. En jawel, als afsluiter van de vakantie is er iets mis. We staan niet in het computer systeem voor de vlucht naar Atlanta. We lopen naar een balie waar een erg aardige dame alles voor ons regelt. Alles komt goed en we mogen weer naar huis. Dag Amerika, tot gauw I hope…..

Hamba