mirjam-op.reismee.nl

Voorbereiding road trip door Andalusia!

De voorbereidingen voor onze volgende trip zijn volop in gang.

We (Roy, Allette en ik) vliegen op 8 oktober om 5 uur 's ochtends (ja, je moet wat over hebben voor een volle eerste dag) naar Malaga. Daar halen we onze huurauto op en rijden langs de Costa del Sol naar onze eerste overnachting inAlmunecar. Een pareltje met zwembad en een prachtig uitzicht over de bergen. We trappen rustig af en gaan genieten van de lokatie.

De volgende dag vervolgen we onze weg naar Granada. We maken een stop bij de Siera Nevada voor een hike inclusief een hangbrug over een diepe kloof (nu maar hopen dat de hoogtevrees geen roet in het eten gooit)

In Granada verblijven we twee nachten en we hebben een mooie centrale plek waar we overnachten. Daar gaan we o.a. het volgende doen: Mirador de san Nicolas: uitzichtpunt over stad en Alahambra, Moorse wijk Albaicín (waar we ook verblijven) en naar Alhambra.

We vervolgen onze weg naar Cordoba of via de kalifaat route of via een National Park. In Cordoba overnachten we in het centrum en gaan o.a. naar deMezquita,Capilla de San Bartolomé enSinagoga de Córdoba (werelderfgoedlijst van Unesco)

We vervolgen onze weg naar Ronda voor een twee relaxte dagen. Er staan een aantal zaken op het programma o.a.:Mirador de Ronda,Kloof Tafo de Ronda.

Op naarVejer de la frontera. We gaan o.a. naarCastillo de la Vejer de la Frontera enLa Cobijada.

Via Cadiz en NP Donana vervolgen we onze weg naar Mazagon. Diverse zaken op het programma als o.a. de boulevard in Cadiz die doet denken aan de Malecon van Havana.

Onze laatste dagen brengen we door in Sevilla. Daar is zoveel te zien en te doen:Las Setas / Metropol Parasol,Casa de Pilatos,Alcazar (UNESCO werelderfgoed) Moors paleis,Plaza de España en vele andere dingen.

Ik heb er zin in. Mooie dingen zien, elke dag tapas eten.... is het al 8 oktober....

Hel

Klinkt goed! Sevilla is prachtig en de tapas zijn zooo lekker! Ben benieuwd naar de verhalen die gaan komen ????

Hel

Oh, vraagtekens waren een smiley, maar dat ging niet helemaal goed ;-)

Hamba