mirjam-op.reismee.nl

Spanje: Dag 01 Amsterdam - Malaga - Nerja - Almunecar - deadliest road part 1

Vrijdagavond doe ik nog even een powernap van half tien tot twaalf. Dan stop ik de laatste dingen in de koffer en komt de pipa binnen. We drinken nog wat en pakken dan de koffer, ik neem afscheid van Bo en dan rijden we naar Schiphol waar Allette al buiten staat te wachten. Twintig minuten later kwam Roy. We gaan in de rij staan om in te checken en er zijn meerdere
vroege vluchten, want het is lekker druk. Maar het liep allemaal lekker door. We hoeven pas om voor half vijf te boarden. We wandelen wat, ik haal een broodje, we zitten nog even en lopen daarna naar de gate. Laatste plas en om half vijf lopen we het vliegtuig binnen. We zitten bij de nooduitgang en hebben zeeen van beenruimte. Alledrie helemaal blij.

Om vijf uur het roteind taxien naar de polderbaan. Eenmaal in de lucht en na het veiligheidsriedeltje gaan de lichten uit en zakken we alledrie weg. Totdat de drie kerels achter ons keihard beginnen te praten. Klaarwakker!! Poging twee toen ze weer zachter gingen praten, maar toen kwam de stewardess langs met koffie en dat moest het hele vliegtuig weten. Daarna zijn ze niet meer stil geweest. Twintig minuten eerder dan gepland, kwam het vliegtuig met een klap op de grond van Malaga.

Vliegtuig uit, naar de band voor de koffers waar Allette's koffer letterlijk als laatste op de band werd gelegd. We zochten de douane, maar konden deze niet vinden. Dus zijn we maar de Avis gelopen voor de auto. Druk druk, niet normaal meer, wewaren de enige :-) We kregen een fel rode fiat500 XL mee. Even puzzelen met de koffers, maar die kregen we er uiteindelijk in. De roadtrip kan beginnen. We verlaten Malaga meteen en gaan richting Nerja. Even wennen aan de auto en de wegen, navigatiesysteem moest ook nog op gang komen. Het is relatief rustig op de weg, het weer is mooi en heiig. Geen Uturns nodig en we rijden in een stuk door naar Nerja. De van te voren opgezochte parkeerplaats konden we niet vinden en zijn toen maar een parkeergarage ingereden. We kwamen midden in het centrum naar boven. Er waren diverse feestelijkheden en diverse oude Engelse dames waren verkleed als flamingo danseres wat ons toch wel een beetje deed lachen. (ze zijn ook gek op haarlak) We zijn als eerste naar het balcon de Europa gelopen. Een prachtig uitzicht over zee. We nemen foto's en genieten van de omgeving. Ook zien mijn ogen de eerste katten, die ik natuurlijk moet aaien. Nadat we deze pracht en praal tot ons hebben genomen, lopen we terug naar het stadje en dwalen wat door de smalle straatjes van Nerja. We zien een ijssalon met drie vitrines volle met allemaal smaken ijs. Grootste ijswinkel die ik ooit gezien heb. We zijn helaas nog niet in de ijsmodus.Maar dat komt verderop in de vakantie wel goed. We kijken naar de etalages en voelen ons 110% Nederlanders: kijken, kijken en helemaal niets kopen. Dan lopen we naar een kerkje en de deur stond gelukkig op. En toen zagen we de kaarsjes..... deze waren electrisch en door een muntje in een doosje te gooien, gaat er automatisch een nepkaarsje branden. Te slecht voor woorden en als dit toekomst is voor een kaarsjes branden, ga ik geen kaarsjes meer branden. Het ziet er gewoon niet uit. Vooraan in de kerk staan twee beelden die bedoeld zijn voor de processie. Helaas zijn deze meestal in het voorjaar, maar het was leuk dat we deze twee toch te zien.

Dan zoeken we een terrasje op om wat te drinken en ik ook om te eten. We zitten heerlijk en kijken naar de mensen. De temperatuur is prima te doen voor Roy en mij. Daarna lopen we via de feesttent waar ze aan het repeteren waren voor iets terug naar de auto. We stellen de navigatie in op het volgende dorp waar we de eigenaar van de airbnb gaan ontmoeten.
We willen eerst nog even supermarkten. Het is een ritje van 20 minuten, we parkeren de auto en willen eerst naar de lidl. Helaas wordt deze net verbouwd. We wilden graag de Spaanse met Nederlandse vergelijken, maar dat moeten we maar een andere dag doen. Gelukkig was er nog een andere supermarkt die we uitgebreid bestudeerd hebben. Wat spulletjes meegenomen: water, cola en bier, de eerste levensbehoefte. Na het boodschappen doen, schakel ik even vlug internet in om te kijken of er eenbericht is van de verhuurder. Yip en onze planning valt in het water. We zouden om twee uur de bergen in gaan, maar helaas
is de verhuurder verhindert en kan pas om half 4 ons ophalen. We lopen naar de Mac Donalds voor de wifi. Daar gaan in overleg met de verhuurder en ons zelf. Gaan we zelf proberen het huis in de bergen te vinden of wachten we op Rene om ons te begeleiden. Hij adviseerde om te wachten en dat de weg moeilijk begaanbaar is. En we besloten om te wachten. We zijn nog
even naar een andere supermarket gegaan en hebben daarna een colaatje gedronken bij een cafetaria. Rond kwart over drieontmoette we Rene bij de Mac Donalds. Zij moesten nog even tanken en wat boodschapjes doen. En toen ging de rit beginnen. In het begin viel het allemaal nog wel mee, maar toen we uit de bewoonde wereld waren, dankten we God op onze blote knieen dat we besloten hebben om te wachten op Rene. De weg was erg smal en erg steil. Ons tootje moest ook heel hard werken om de hellingen op te komen. Allette zit de laatste paar kilometer met gebogen hoofd en half gesloten ogen op de achterbank. De laatste helling werd in stappen genomen en kostte erg veel moeite en tijd, maar we zijn er..... We klapten voor Roy enhadden het hem absoluut niet nagedaan. Het bier werd uit de koelkast getrokken en we lieten de rit achter ons en genoten van het uitzicht. We hebben een schattig appartementje en buiten is een zwembad met een prachtig uitzicht. Er lopen twee honden,
grote en een kleintje, vier katten, kippen en een haan rond. De grote hond Daisy is erg aanhankelijk en begint meteen met knuffelen. De kleine is van een broodfokker geweest en heeft wat meer tijd nodig om ons zijn vertrouwen te geven.

We brengen onze spullen naar de kamer, Roy gaat zwemmen en ik kruip aan de grote tafel buiten met mijn laptopje. Het avondeten om rond half acht klaar, gekookt door Rene. Vis voor Allette en mij en een groot stuk vlees voor Roy met aardappels, salade en brood. We zitten in de serre en kunnen tijdens het eten genieten van de bergen.

We kunnen terug kijken op een mooie langzame lange eerste dag. We hebben veel gelachen, de grappen zijn te flauw en te slecht. Roy en Allette hebben net de kamer verbouwd in verband met een wankel stapelbed en daarna is Roy op 1 oor gaan liggen om zich voor te bereiden om morgenochtend weer de berg af te gaan.

Althans dat denken wij, daar wij nog heerlijk buiten zitten.

Buenas noches!!

janneke

Brr die berg maar geniet maar xxx

Edith

Het was de bergrit meer dan waard he. Wat zitten jullie op een schitterende locatie ????
Veel plezier daar en een mooie vakantie gewenst ???? x

Edith

De vraagtekens moeten uitroeptekens zijn ????????

Edith

Whaha. De smilies worden dus vraagtekens. Ik zal ze niet meer gebruiken.

Hamba